ייעוץ אסטרטגי שיעזור לכם להציב מטרות ולעמוד ביעדים

Green Business Strategy

ניווט מהיר במאמר

המילה אסטרטגיה מגיעה מיוון העתיקה, שם שימשה המילה סטרטגוס כדי לתאר מפקד צבאי בים או ביבשה, מפקדים שהיו נבחרים בבחירות דמוקרטיות למשך שנה, אלא שהאסטרטגיה של היוונים לא היתה מאוד מתוחכמת ובעיקר קצרת טווח, גם הקרבות לא היו ארוכים במיוחד ושיעור האבידות בהם נע בין 10 ל-20 אחוז. מאז עברו הרבה מים בירקון והאסטרטגיה המודרנית היא בעיקרה שאלת ה"איך"- איך מגיעים מנקודה אחת לנקודה שניה בדרך הקצרה, החסכונית והיעילה ביותר? לשם כך נועד ייעוץ אסטרטגי.

מטרתו של ייעוץ אסטרטגי

כמובן שהמשוואה הזו יכולה להשתנות אם לגוף שדורש את האסטרטגיה יש כיסים עמוקים, אך על פי רוב הייעוץ האסטרטגי מטרתו לסייע לארגונים לעצב את האסטרטגיה שלהם ולהתאים את עצמם לתנאי השוק התחרותיים על מנת לייעל את העבודה וכמובן להגדיל את הרווחים בסופו של דבר.

מהי אסטרטגיה תקשורתית?

אסטרטגיה תקשורתית (למעט במקרים של משבר, אז מדובר על ניהול משברים תקשורתיים), אמורה לסייע ללקוח לטווח ארוך, כלומר, אם תרצו, מדובר כאן על ריצת מרתון במסלולים משתנים ועם יריבים שונים- כאשר היעד הוא כמובן להגיע לסוף המרוץ. כאשר מתחילים לעבוד על ייעוץ אסטרטגי השאלה הראשונה שאנחנו שואלים את עצמינו היא מה המטרה, האם המטרה היא למתג את החברה, שירותי יח"צ, להגדיל את מכירות המוצר, או להגביר את שביעות רצון העובדים. לאחר שקבענו מה המטרה, מאוד חשוב להציב יעדים תוך כדי המסלול, אבני דרך – שאותם חייבים להשיג על מנת להתקדם.

לאחר שתי ההגדרות החשובות האלו אנו מוסיפים עוד אבן לפסיפס, והיא כמובן – מיהם קהלי המטרה של המהלך התקשורתי? כאן מאוד חשוב לעשות את האבחנות הדקות, וזאת כל יועץ תקשורת יודע – מכיוון שלכל קהל יעד יש סוג אחרי של תהליכים או אמצעים כדאי להפעיל כדי להגיע אליו.
ניקח לדוגמא קהלי יעד שמופרדים זה מזה בגיל- וניקח את דרך ההגעה הפופולרית של הרשתות החברתיות. ברור לכולם כי ילדים ובני נוער לא ישתמשו ברשת הפייסבוק כדי לקבל מידע ומצד שני מעטים המבוגרים מעל גיל -40 שיש להם חשבון אינסטגרם פעיל. אם רוצים להשתמש בלינקדאין צריך לזכרו שמדובר ברשת מקצועית מאוד שמכוונת לקהל ספציפי ממש כמו הטוויטר שלא הצליח לפרוש כנף בארץ ובעיר מכוון להעברת דעות בתקשורת, פוליטיקה וספורט.

חברה לייעוץ אסטרטגי – אסטרטגיה לעסק בהתאמה אישית

לאחר שביצעתם את כל המשימות הראשונות, הגיע הזמן לבחור את האסטרטגיה שמתאימה לעסק אותו תרצו לקדם בעזרת חברה לייעוץ אסטרטגי, וכאן בהחלט השמיים הם הגבול. האם תרצו לפנות לחוכמת ההמונים או אולי למובילי דעה, האם תבחרו במדיות גדולות (כמו ערוצי הטלויזיה) או דווקא מדיות מגזריות (למשל למותג בשפה הערבית כדאי לבחור במדיום המכוון לקהל הערבי) הכל בהתאם לאבני הדרך שהנחתם קודם.

ועוד מילה לגבי אסטרטגיה של מסר תקשורתי- כאן אנחנו מדברים על שיטות אחרות לחלוטין ועל בעיקר מהירות תגובה בשלב ראשון – הכל כדי לבלום את המהלך של הצד השני, להרויח זמן ולעצב דרכי תגובה הולמות תוך זמן אפס.

 

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email

מאמרים נוספים שיעניינו אותך