ניהול משברים תקשורתיים – מה עושים כשנראה שהכול עומד לקרוס?

Depositphotos_301064282_l-2015

ניווט מהיר במאמר

בשבע וחצי הייתה שיחת הטלפון מהכתב של ערוץ 13, המהדורה המרכזית אוטוטו משודרת ולכתב בצד השני של הכתב יש רק שאלה אחת לשאול: האם יכול להיות שהבית שקרס על יושביו בעיירה הצפונית לא היה ממוגן כיון שהמועצה המקומית לא השתמשה כמו שצריך בכספים שסופקו לה על ידי משרד הביטחון? אתם קיבלתם את הבקשה לתגובה כנציגי המועצה- דובריה אם תרצו- ויש לכם כמחצית שעה להעביר את התגובה לכל שרשרת הפיקוד מלמעלה עד למטה, לבדוק בכלל את המקרה, לנסח תגובה ולהחליט מה נכון לפרסם או ש…

לפעמים, ימליץ יועץ תקשורת, עדיף פשוט לא להגיב- או אולי אפילו לקחת את הזמן, תגובה גרועה יכולה לקחת משבר שנמצא כרגע בחימום – לפני קו הזינוק ולהעניק לו אדי דלק שיבעירו אותו ויגרמו למפולת שלגים שיהיה קשה מאוד להיחלץ ממנה. אז איך עושים ניהול משברים תקשורתיים נכונה?

ניהול משברים תקשורתיים חכם

אבל בואו נחזור לאותה שיחת טלפון מאותו כתב שיכול להיות שיש לו- אבל גם יכול להיות שאין לו שום שבב מידע. לפעמים – חוסר המידע גורם לכתבים בכל אמצעי התקשורת לעשות פישינג- כלומר הם יודעים שבגדול היה סוג של אירוע – אין להם מושג על מהות האירוע והם גם לא ממש יודעים מיהן הנפשות הפועלות – אבל באמצעות שאלות וניסיון לדובב מי מהגוף שבו אירע המקרה- הם מנסים לדלות עוד דברים על הסיפור- לכן, בלי שום ספק כאשר מגיע טלפון של איש תקשורת לגבי משבר שקורה באות וארגון – עונים, ממציאים תירוץ כלשהו להיותכם עסוקים באותה דקה- ומבטיחים לחזור אליו מוקדם ככל האפשר.

קחו בחשבון שלכל גזר כזה יש מקל בצידו השני ואמצעי התקשורת בהחלט יכול לאיים עליכם לשדר את הכתבה המדוברת גם ללא תגובתכם (הוא את שלו עשה הרי כאשר ביקש ממכם התייחסות)

ידע = כוח

עכשיו אחרי שהשהיתם את הכתב- ולקחתם קצת אוויר הגיע הזמן להתחיל להתייחס סוף סוף למשבר שניצב על דלתותיכם- הדבר הראשון שכמובן חשוב לעשות הוא לדלות כמה שיותר אינפורמציה במהירות שיא מכמה שיותר גורמים- וכאשר משרד יחסי ציבור כמו שלנו מדבר על מידע אני מדבר על מידע אמין בלבד- כזה שאפשר לאמת אותו ברע- ולא על רסיסי שמועות, אבחנות, או הערכות שאנשים לא מוסמכים עשו. ברגע שתהיה לכם תמונת האירוע האמיתית – יהיה לכם יותר קל להתנהל. אין זה אומר שהמשבר יהיה קל יותר עכשיו – אלא שהדרכים לעבור אותו יהיו פשוטות יותר.

אחרי שהבנתם בדיוק מה קרה, או מי נדד מי בשפת העם – תוכלו לנסות לגבש אסטרטגיה של יציאה מהמשבר, אסטרטגיה שבשלב הראשון מטרתה להרוויח זמן ובשלב השני מטרתה להעלים את מה שקרה – וכשאני אומר להעלים – זה אומר  למחוק לא כל זכר גם ברשתות החברתיות וגם בידינו דוקטור גוגל- כדי שבעוד מספר שנים כשמישהו יגגל את שם העיירה בו אירעה קריסת המבנה, הוא לא יזכה לראות את המילים, רשלנות, תקלה או כל אזכור שלילי אחר של המועצה אותה אתם מדבררים.

שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעניינו אותך