הפעלתם טוויטר- כל הכבוד, הצטרפתם לעוד עשרות אלפי (אם לא מאות) ישראלים משתמשים כבר 10 שנים בכלי המעט מוזר הזה, נכון מגבלת התווים כבר נעלמה מהעולם אבל עדיין הכח של המדיה החברתית הזו נשאר במסרים מהודקים וקליטים ובעיקר קצרים, במדריך שלהלן ניתן לכם 10 כללים שבהם תוכלו להבליט את חשבון הטוויטר שלכם, לזכות בעוקבים, לחזק מיתוג עסקי וכן- גם להשפיע על סדר היום הציבורי.
איך להצליח בטוויטר? 10 הדיברות
- התחברו לסדר היום הציבורי בטוויטים אותם אתם מעלים, כלומר נסו לתת את הצד שלכם (לאו דווקא להתחבר לאחד הצדדים) בצורה פשוטה וקלילה.
- היה כבר מי שאמר שתמונה שווה אלף מילים, אין כמו המדיות החברתיות בכדי להמחיש את הרעיון, אבל בעוד שבפייסבוק ובאינסטגרם ישנו כח רב לוידאו – דווקא בטוויטר לתמונה החזותית המעוצבת יש כח עצום- זכרו שהעין האנושית נמשכת דבר ראשון לתמונה ורק אחר כך לטקסט – ולכן תמונה יכולה להעלות את עוצמת הציוץ – אך גם להורידו.
- גיפים, גיפים וגיפים – אותם פרקי אנימציה קצרים שאורכם 3-4 שניות ללא קול ואשר באים לידי ביטוי במיוחד בטוויטר. כל המתפרע הרי זה משובח- הכל כמובן בעיצוב מוקפד ותוך העברת המסר בכמה שניות.
- תהיו ערים לתופעות שקורות בישראל וגם מעבר לים בטוויטר- זו ממש לא בושה להסתכל כיצד עובדים טוויטרים אחרים ולקבל השראה מהם – בסוף הרי כמעט אף אחד לא המציא את הגלגל- והרעיון כאן הוא לקחת את המסר ולהעביר אותו בצורה ממוקדת ומיטבית.
- הגיבו והיו ערים לדיונים שנערכים בטוויטר– פעמים רבות התגובות זוכות לכמות חשיפה נאה שלעתים עוברת גם את הציוץ המקורי וממשיכה לסחוף אליה תגובות רבות בהתאמה.
- עקבו אחרי אושיות טוויטר כמו עמית סגל ויבגני זרובינסקי – אבל לא רק הם – יש היום רבים נוספים בטוויטר הישראלי שמושכים אחריהם עדת מעריצים – נסו ללמוד מה החוזקות שלהם ומה הם עושים נכון.
- זכרו שהטוויטר חזק בעיר בתחומי הפולטיקה, תקשורת וספורט (וכאן אנחנו מדברים בעיקר על מדינת ישראל) נסו למצוא הקשרים לציוצים אותם מעלים לשלושת הקטגוריות האלו- גם אם משניים. מומלץ להיוועץ עם יועץ תקשורת בנושא ציוצים בטוויטר.
- אפשר לעשות קידום ממומן בטוויטר– בשלב זה של המדיום, אני לא ממליץ למקוט בצעד זה- אלא אם אתם חברת ענק שתקציבי הפרסום שלה גדולים- במקום זאת נסו להתמקד בציוצים קטנים וממזריים כאלו שימשכו עוקבים אליכם.
- טפחו את העוקבים שלכם, תנו להם טפיחה על השכם מדי פעם, נסו ליצור אינטרקציה איתם, פרסמו סקרים שונים ומשונים הכל כדי לתת לעוקבי םאחריכם הרגשה שגם הם יכולים להשפיע על השיח – דרך העמוד שלכם בטוויטר.
- העצה החשובה ביותר- הטוויטר אינו פייסבוק ואינו אינסטגרם– מה שנכון לשתי המדיות האחרות אינו נכון בהכרח למדיה הזו- אל תעתיקו פוסטים מהאינסטגרם או סטוריס למינהם אל הטוויטר- נסו להיות מקוריים.