ייעוץ שיווקי אסטרטגי – להעלות ביקושים באמצעות ליווי מקצועי

marketing

ניווט מהיר במאמר

אם תשאלו כל בעל עסק שנכשל מהי הטעות הקריטית ביותר שגרמה לכך, במרבית המקרית התשובה תהיה – "החלטתי לוותר על ייעוץ שיווקי אסטרטגי מקצועי". ואכן, בעלי עסקים רבים ויתרו על העניין בשל ניסיון לחסוך בהוצאות או בשל המחשבה שהם יסתדרו לבד וכעת מלקקים את הפצעים ומכים על חטא. כמו שתבינו מייד, לקביעת אסטרטגיה שיווקית ברורה ישנה חשיבות עצומה בעולם העסקים הקשוח ואסור לכם בשום אופן לוותר על התקשרות עם יועץ מקצועי שמתמחה בעניין.

 

החשיבות של ייעוץ שיווקי אסטרטגי

המטרה של כל עסק היא ללכוד כמה שיותר את תשומת לב הלקוחות ולהגדיל את הביקושים. אך חשוב לקחת בחשבון כי שום עסק אינו פועל לבד בעולם וכי ברקע פועלים גם גופים אחרים שמעוניינים להשיג את אותן מטרות בדיוק. במילים אחרות – התחרות עצומה ובדיוק בגלל זה אתם זקוקים לייעוץ מקצועי שיעזור לכם להתנהל בצורה חכמה. ייעוץ שיווקי אסטרטגי יעזור לכם לתכנן את כל מערך השיווק של העסק בצורה מושכלת, תוך התחשבות בזהות המתחרים, התחום המקצועי והמצב במשק. ללא ייעוץ מתאים, העסק ישען על "שליפות מהמותן" ואף לא יהיה מסוגל להגיב במהירות הרצויה כאשר מתרחשים שינויים כלשהם. עסק שאינו בעל אסטרטגיה ברורה, פשוט יגסוס לאיטו ולא יעמוד בתחרות אל מול עסקים אחרים ובדרישות של לקוחות פוטנציאליים.

 

ייעוץ אסטרטגי שיווקי – מה הוא כולל בדיוק?

נותני שירות שעוסקים בנושא תכנון אסטרטגי לעסקים למעשה עוזרים ללקוחותיהם לקבוע את התוואי וההתנהלות בזירות השונות ובמקרה שלפנינו – הזירה השיווקית. ייעוץ אסטרטגי שיווקי מקצועי יתחיל באפיון מקדים מדוקדק של העסק, שבסופו תיבנה תוכנית אסטרטגית ברורה שתנחה את המנהלים איך להשיג את המטרות השיווקיות בצורה המיטבית ביותר. היועץ למעשה מכין תוכנית כללית שמפרטת את המצב בשוק, מי המתחרים, אילו הזדמנויות קיימות כיום לביצוע 'פריצה' מוצלחת וכל זאת בהתאם לחזון של העסק ומטרותיו. לדוגמא, בבניית התוכנית אסטרטגית יוחלט איך לבצע בידול שיווקי נכון (האם תהיו הזולים ביותר, המהירים ביותר וכו' ), איך לבצע שיתופי פעולה שיעזרו בתהליכי השיווק ועוד.

עוד סיבות לבצע שיווק אסטרטגי באמצעות יועץ

אם טרם השתכנעתם להתקשר עם יועץ אסטרטגי שיווקי, כדאי שתיקחו בחשבון גם את הדבר הבא. מרבית העסקים הם "שפוטים" של עצמם ולא באמת אובייקטיבים באשר ליכולותיהם השיווקיות. היכולת של יועץ חיצוני להציג "מראה" בפני המנהלים יכולה לעשות את כל ההבדל בסופו של דבר. יועץ איכותי יוכל לבצע ניתוח SWOT מעמיק עבור העסק ולהציג לא רק את חוזקותיו אלא גם  את חולשותיו ואת הדרכים הטובות ביותר לשפרן. שיווק אסטרטגי נכון באמצעות יועץ מקצועי יכלול בין היתר גם את ההיבטים הבאים:

 

  • ביצוע סקרים – לא רק בשלב ההתקשרות ההתחלתי אלא גם בצורה תקופתית, וזאת על מנת שתוכלו להכיר את הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם טוב יותר. ככל שתכירו את העדפותיהם טוב יותר, כך תדעו מה להציע להם מבחינה שיווקית. האם הם מעוניינים באיכות או במוצר זול? מה מרשים אותם יותר – משלוח מהיר או שירות לקוחות יעיל ואדיב?

 

  • תכנית ניהול משברים גם שיווק יכול לסבול ממשבר. כניסה של מתחרה חזק לתחום, ליקויים שונים במוצרים שמכרתם ואפילו מסע השמצות כנגדכם. חשוב  להתכונן לכל תרחיש. ייעוץ שיווקי אסטרטגי נכון ייקח בחשבון גם את כל הנושא הזה וידאג ליחסי הציבור שלכם.

 

  • תזמון של פרויקטים שיווקיים – יועץ איכותי ילווה אתכם לאורך כל חודשי השנה וידע לייעץ לכם לגבי תזמון הפרויקטים השיווקים שאתם רוצים להעלות לאוויר. למשל לפני חגים, כתגובה לפרסום אגרסיבי או הורדת מחירים של מתחרה ועוד.

 

ניתן לקבל ייעוץ שיווקי אסטרטגי ממוקד כאשר עולה הצורך או לכלול אותו בתכנית האסטרטגיה הכללית של העסק. מה שלא תבחרו, העיקר שהדבר יעשה באופן מושכל באמצעות יועץ מקצועי. שיהיה בהצלחה!

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email

מאמרים נוספים שיעניינו אותך