איך מחברים בין יחסי ציבור אופנה ואסטרטגיית מיתוג?

fashion design studio

ניווט מהיר במאמר

מי שאומר שיחסי ציבור הם כבר לא רלוונטים, לא יודע על מה הוא מדבר. יחסי ציבור הם לא רק חלק אינטגרלי מאסטרטגיית שיווק של כל מותג, כל עסק וכל ארגון, שמתבצע לצד קידום אתרים בגוגל ושיווק ברשתות החברתיות. לא לא, יח"צ בעידן הדיגיטלי הם אבן הבניין שמייצבת את המותג שלנו ותומכת בשאר הפעולות שאנחנו עושים כדי לפרסם אותו. לכן, כשמדברים על יחסי ציבור אופנה היא אחד התחומים שזקוקים להם, ממש כמו מסעדות, אומנים וכדומה.

 

אז למה כל מותג אופנה וכל עסק או מותג שקשורים לאופנה צריכים לעבוד עם משרד יחסי ציבור אופנה, ואילו פעולות משרד יחסי ציבור יכול לעשות כדי לקדם מותגים בעולם האופנה?

 

יחסי ציבור אופנה – למה יח"צ כל כך חשוב באופנה?

 

יחסי ציבור איכותיים ומדוייקים הם חשובים לכל עסק ומותג שרוצה לבנות לעצמו תדמית חזקה וחיובית, ולהגדיל את מודעות הציבור לקיומו. אבל באופנה – שירותי משרד יחסי ציבור חשובים אפילו יותר מבתחומים אחרים.

 

בעולם האופנה, התדמית היא מה שמוכרת, והבאז שהמותג מצליח לבנות לעצמו הוא מה שהופך מותגים אנונימיים ללהיטים היסטריים. בין אם מדובר במותג אופנה שמעצב בגדים ובין אם מדובר בסטייליסט או סטייליסטית שרוצים למנף את המוניטין שלהם למעלה ולשחק במגרש של הגדולים – שירותי משרד יחסי ציבור אופנה איכותי הם מה שיעשו את ההבדל.

 

איך משרד יחסי ציבור לאופנה בונה אסטרטגייה למותג?

 

יחסי ציבור אופנה זו אמירה כללית – משרדי יחסי ציבור מספקים מגוון רחב של שירותים, חלקם עוסקים בפן המיתוגי, אחרים בשיקום תדמית רעועה, ויש כאלו שמתמקדים ביצירת שיתופי פעולה שיועילו למותג ויגדילו את החשיפה אליו והאמינות בו.

 

כשמותג מגיע לקבל שירותי יחסי ציבור אופנה, משרד ה- public relations אחראי למעשה להבין מה העסק צריך, מה הבעיות איתו הוא מתמודד, ועל אילו צרכים של אותו עסק או מותג המשרד יכול לענות. תהליך מיפוי הצרכים יכול להיות מורכב משזה נשמע, וזאת מכמה סיבות:

 

  • בעלי המותג לא תמיד יודעים להגיד מה הם צריכים ומה מונע מהמותג שלהם להתפתח ולגדול
  • כאשר מגיעים אל המשרד מותגים ותיקים, צריך לבנות תמונת מצב ברורה ומקיפה של תדמית ומוניטין המותג כדי לתכנן אסטרטגיית היח"צ שמותאמת באופן ספציפי למקום שבו המותג נמצא
  • לכל מותג יש שאיפות אחרות, חזון אחר וערכי ליבה אחרים, ומטרת המשרד היא להגדיר את הצרכים של המותג בצורה שתהיה מתאימה שתהיה הולמת עם כל אלו

 

בעת תכנון אסטרטגי, המשרד משתמש בשאלוני פרופיילינג, מחקרים וסקרים מעולם התוכן הרלוונטי, וגם ממפה את המתחרים, ההזדמנויות לפריצת המותג ואת ערוצי השיווק שיאפשרו למותג לפנות לקהל היעד שלו.

אילו שירותי משרד יחסי ציבור יעילים בעולם האופנה?

 

היות ואסטרטגיית השיווק והיח"צ מותאמת לכל מותג באופן פרטני ומדוייק, קשה לתת נוסחה שעובדת תמיד ועבור כל מותג. עם זאת, יש פעולות ושירותים שמותגי אופנה יכולים לקבל אצל משרד יחסי ציבור אופנה ועשויים להיות בעלי הצלחה גבוהה. הנה כמה מהם, רק כדי שתוכלו להרגיש על מה אנחנו מדברים כאן:

 

  • מיתוג – יצירת שפת מותג ברורה וקבועה שמתאימה לקהל היעד של המותג.
  • ניהול משברים – מותג אופנה שסובל ממוניטין נמוך יכול לפנות אל משרד יחסי ציבור אופנה כדי לשפר את המוניטין ולהחזיר למותג את שמו הטוב.
  • איתור הזדמנויות ושיתופי פעולה – משרד יחסי ציבור בעל ניסיון בתחום האופנה ימצא הזדמנויות שיאפשרו למותג להגדיל את החשיפה שלו ולשפר את המוניטין שלו.
  • פיתוח תוכן תקשורתי – על ידי יצירת תוכן שיווקי איכותי ופרסומו בכלי תקשורת שונים, משרד יחסי ציבור יכול להגדיל את החשיפה והמודעות הציבורית של המותג.
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מאמרים נוספים שיעניינו אותך