PR – יחסי ציבור לצורכי מיתוג, שיווק ופרסום

Public relations PR

ניווט מהיר במאמר

הכירו את ה – Public Relations – PR

בניית תדמית המותג שלך היא אחת מהפעולות החשובות ביותר להצלחת העסק. במהלך המאמצים שיוקדשו על ידך למטרה זו, בעלי מקצוע רבים יציפו אותך בטווח רחב של שירותים אשר נועדו לקדם את העסק שלך, לבנות את התדמית ומערך הערכים שיאפיינו את המותג שלך, ולצרוב אותם היטב בתודעת הצרכנים.

לעתים קרובות, רבים מאיתנו איננו מבינים את ההבדל בין ההיבטים השונים של תחום זה ולא נותנים את הדעת להבחנה החשובה שבין קידום ובין יחסי ציבור.
למעשה, מדובר בהבדל משמעותי אשר חשוב מאוד לזהות על מנת שנוכל לייעד את תשומת הלב והמאמצים המתאימים לכל אחד מהאפיקים הללו.
בכל הקשור ליחסי ציבור, או PR, אנשי שיווק לא תמיד יספקו לך את הסחורה הטובה ביותר.

כדי לקבל שירותי PR ברמה גבוהה, נדרשים אנשי מקצוע המתמחים בתחום שיסייעו לך לבנות אסטרטגיה ארוכת טווח ולאפיין את תדמיתך בצורה המדויקת ביותר.
הצעד הראשון בדרך לבחירת אנשי המקצוע הנכונים הוא הבנה מעמיקה של מהות התחום.
לשם כך, סיפקנו עבורך הסבר ראשוני על ייחודיות תחום ה- PR ותפקידו בבניית המודעות למותג שלך.

PR אינו מסתכם בפרסום

על אף שפעמים רבות במהלך קמפיין PR נעשה שימוש בכלי פרסום, מדובר בהרבה יותר מכך.
פרסום ושיווק הם אפיקים לקידום מוצרים או שירותים שהעסק שלך מציע וכלל הכלים אשר באמצעותם נפנה ללקוחות פוטנציאליים ונפעל לכינון מערכת היחסים שתאפשר לנו להובילם לרכישה.
פרסום ושיווק נעשים באמצעים מסורתיים כמו פרסומות בטלוויזיה וברדיו, שילוט חוצות ומודעות בעיתונים וכיום הולכת ועולה קרנו של הפרסום והשיווק בדיגיטל המאפשרים לך לבנות קהילות משתמשים ברשתות החברתיות ולהציע ללקוחותיך אפיקי רכישה נוחים וזמינים בעלי פוטנציאל משמעותי להעלאת המכירות.

מהבחינה הזו, מדובר באפיק יחסית קצר טווח להגדלת ההכנסות, שכן מטרתו העיקרית היא לגרום ללקוח לבצע רכישה.
כאשר אנו מדברים על PR, הדברים נעשים מורכבים יותר.
המטרה הראשונית שלנו בקמפיין PR, הרבה לפני העלאת המכירות או קידום המוצרים, הוא בניית תדמית המותג שלך ובניית אסטרטגיה ארוכת טווח המלווה בלימוד מעמיק אודות הדרכים היעילות ביותר להגיע אל תודעת קהלי היעד שלך, לבסס תודעת מותג לטווח הארוך ובכל האפיקים הקיימים ולבסס נוכחות מכובדת ומשמעותית בענף התעשייה שלך.

Public Relations

על מנת לבנות אסטרטגיית PR – Public Relations מקיפה לעסק שלך, נדרשת עבודה באפיקים רבים במקביל.
לכן, חשוב מאוד לבחור בחברה המחזיקה באנשי מקצוע המתמחים בתחומים מרובים ובעלי הכשרה רבה בתחומם הרלוונטי.

מנהל PR טוב יהיה בעל יכולת לראייה רחבת היקף הלוקחת בחשבון משתנים רבים ובמקביל, יכולת לבניית תחזיות ארוכות טווח וצפייה של תרחישים עתידיים על מנת שניתן יהיה לייעד מראש פתרונות נכונים (למשל, במקרה של ניהול משברים), ולהישאר רלוונטיים בכל עת.

כאשר הליווי הוא צמוד ואישי עם אצבע על הדופק בכל הקשור למתרחש סביב המותג שלך, ניתן לייעד פתרונות בזמן אמת ככל שהדבר נדרש ולהתנהל בגמישות. גמישות זו היא נכס רב ערך אשר חיונית עבור קמפיין PR טוב, שכן לאורך הדרך עשויים לחול אירועים בלתי צפויים רבים וחשוב שבארסנל שלנו יהיו כלים רבים להתמודד עמם במהירות, ביעילות ובעיקר בתבונה.

ארגז כלים מגוון

במקביל לתוכנית השיווק הרגילה ולעבודה מאומצת בדיגיטל, חשוב להשקיע היטב בתוכן, ובכמה שיותר ממנו.
מאמרי וכתבות PR במדיה התקשורתית על כל גווניה – מטלוויזיה ועד לעיתונות המודפסת – יאפשרו לך ליצור הילה של אמינות ולבנות תדמית המעוגנת בידע ממקור מוסמך ואמין.

על מנת ללמוד את מהות העסק שלך לעומק ולהתחיל לבנות את האסטרטגיה המדויקת לבניית התדמית סביב המותג שלך, נדרשת עבודה אישית וצמודה.
לאחר שאנשי המקצוע שלך בתחום ה- PR יטיבו להכיר אותך, יהיה באפשרותם לבנות עבורך תוכנית יעדים מפורטת לטווח הארוך והקצר.
כאן נוכל להתחיל לחשוב היכן כדאי לפרסם, סביב אילו נושאים יש לבנות את התוכן ובאילו הקשרים יש לאפיין את המותג שלך במסגרת התוכן בהתאם לאופי העסק ולאור קהל היעד שלך והדברים שמעניינים אותו.

 סבלנות היא המפתח

את תוצאות קמפיין ה- PR לא ניתן לראות באופן מידי. מדובר בתהליך איטי, אך בטוח, אשר בסופו יהפוך המותג שלך לרלוונטי ונפוץ. הצלחת הקמפיין לא תבוא לידי ביטוי במבול של רכישות ביום למחרת פרסום הכתבה.
אלא בבנייה ארוכת הטווח והמוקפדת עד לבניית מותג מצליח וידוע בקרב קהלי היעד שלך.

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email

מאמרים נוספים שיעניינו אותך