מהו משרד יחסי ציבור מנצח?
עולם התקשורת משנה את פניו בעשרים השנה האחרונות.
אייטם שנמצא היום במהדורה המודפסת היומית של ידיעות אחרונות או ישראל היום הוא אמנם יוקרתי אבל בטל בשישים אל מול הפרץ המדהים של עולם הרשתות החברתיות. כל משרד יחסי ציבור שהבין את זה כבר לפני כמה שנים קוצר היום את הפירות, לעומת אלו שמשתרכים מאחור.
ובכן, משרדים כאלו עדיין ימשיכו לטעון שאין כמו כתבת מגזין "דאבל ספרד" כדי להאדיר את שם הלקוח.
האמת היא איפושהו בין שני התחומים. משרד יחסי ציבור שישים את כל יהבו על עולם הניו מדיה סופו להעלם או לטבוע בים האינסופי של משרדי פרסום ויחסי ציבור שמושתתים על צעירים וצעירות, חלקם הגדול אחרי שירות צבאי ביחידות הקשורות בתקשורת או ביחידות טכנולוגיות.
כאלו שכבר בגיל 17 אחזו במקלדת בין השיניים וההבנה שלהם בעולם הניו מדיה גדולה לאין שעור מההבנה של בני ה-30 וה-40 פלוס, לא בגלל שהם יותר חכמים חלילה, אלא משום שהם פשוט נולדו לתוך העולם הזה ונקו אותו משחר ילדותם.
משרדי יחסי ציבור – גם התוכן לבדו לא מהווה פתרון
מן הצד השני, משרדי יחסי ציבור שיתרכזו רק בעולמות התוכן הארכאיים, משמע כתבות לעיתונות, למקומונים, ומדי פעם לרדיו ולטלויזיה גם עתידו לא יהיה סוג בשושנים. סופו למצוא עצמו עם לוחות ארכאיים ועם כתבות או אייטמים שאינם באמת עושים את השינוי.
משרד יחסי ציבור לעסקים קטנים – אייטמים וניו מדיה
המודל המוצלח הוא שילוב של שני התחומים: עולם הניומדיה יחד עם העולם התוכן הישן ושימוש בחוזקות אחד של השני.
למה הכוונה? נניח שיש אייטם טוב ללקוח. החוכמה זה למצות את הפוטנציאל הגלום באייטם הזה לאורך כל הדרך.
כלומר לא לשרוף אותו על כלי אחד. לצורך העניין נניח שפותח בערבה האננס הטעים ביותר בעולם על ידי חברת טעים לי.
טעים לי שכרו את שירותכם וכעת אתם רוצים למצות את הפוטנציאל כדי לקדם את הלקוח.
התחלה טובה של עבודת משרד יחסי ציבור לעסקים קטנים או גדולים תהיה אייטם צבעוני לעיתון יומי עם ציטוט של הבעלים/ מנכ"ל. תמונה של האננס וכמובן פירוט הדרך. לאחר מכן, אייטם טלוויזיוני באחת מתוכנית הבוקר או אחרי הצהריים.
החלק השלישי במשוואה יהיה למצות את הפוטנציאל באמצעי התקשורת. למשל, תוכנית כלכלית ברדיו שתסביר על הרווחים שיכולים להיות גלומים מאותו פיתוח, או אפילו כתבה בעיתון כלכלי שתנתח את הסיבות להצלחה.
אחרי שסיימתם 2-3 אייטמים בתקשורת ה"ישנה" הגיע הזמן לשנס מותניים ולעבוד באפיקי ניו-מדיה.
ראשית כמובן להעלות סטורי לאינסטגרם עם סיפור ושל האננס, סרטון לפייסבוק יכול להיות נחמד.
לאחר מכן זה הזמן לפרסם את הכתבות שעשיתם באמצעות טאבולה או אאוטבריין ובסופו של דבר להגיע למספר גדול ככל האפשר של אנשים שיצפו בנס ובעיקר להעלות את קרנו של המותג קרי חברת טעים לי.
משרדי יחסי ציבור מובילים
כלומר אם לסכם, משרדי יחסי ציבור מובילים או מי שעוסק ב – PR כבר יודעים היום שלהעלות את קרנו של המותג לא תמיד מספיק בכדי ל"העיף" את הלקוח למעלה.
רק עבודה אינטנסיבית שיודעת לשלב בין תהליך מחקר טרום הפרויקט שיביא את נקודות החוזקה והחולשה של הלקוח, יחד עם אסטרטגיה לקידום המותג, תוך היוון חוזר לאורך כל הדרך – וכמובן הוצאה לפועל מוצלחת של התכנון, בשילוב מדיות.
רק כך, בעולם שבו אנו חיים, אפשר יהיה להקפיץ את ערכו של הלקוח. היום כבר לא מחפשים במספר מקומות אחרי מומחים שונים. האידיאל הוא למצוא את כל התכונות הטובות עבור הלקוח בחנות אחת. מה שקרוי וואן סטופ שופ.
ורק משרדי יחסי ציבור שיודע לשלב את מכלול הדרישות יוכל לדהור קדימה בתחום ולבצע ניהול משברים איכותי במידה ויהיה צורך. האחרים, ובכן כמו שתמיד אומרים בצבא: "למה האחרונים תמיד בסוף".