המוניטין שלכם בסכנה? יחסי ציבור נכונים יוציאו אתכם מהבוץ

יחסי ציבור לעסקים

ניווט מהיר במאמר

יחסי ציבור To The Rescue

זה תמיד קורה באמצע הלילה. לא ברור למה, אבל משברים תקשורתיים אף פעם כמעט לא קורים בצהריים. הרגע בו אתה מרגיש שהמוניטין שלך או של העסק שלך נמצא על כף המאזניים. בדיוק הרגע בו אתה מתלבט מה לעשות ואיך לפעול. ראשית, קח (או קחי, הפניה בלשון זכר היא מטעמי נוחיות בלבד) נשימה ארוכה. תבין מול מה אתה מתמודד ותזעיק לסיפור איש משברים, איש יחסי ציבור לעסקים מנוסה.

לא, אני לא מדבר על מישהו חלטוריסט שמייעץ למשברים בשעות הפנאי שלו והוא בכלל איש יחצ"ן של מסעדות, קח לעבודה מישהו שיודע איך לשנע את המשבר, איך להתמודד איתו בצורה הטובה ביותר ובעיקר איך להציל את המוניטין שלך או של העסק שלך, כי כאן בעצם טמון שורש העניין.

ראיה לא נכונה של המציאות ושל התהוות המשבר יכולה לגרום נזק בלתי הפיך לעסק.
נזק שגם עשרות אלפי שקלים, קמפיין פרסומי עתיר כוכבים ופריסה רחבה לא יצילו.
צריך לזכור שהעולם היום זוכר היטב, כלומר שדות החיפוש ל גוגל לא ממש מתרשמים מכתבות לא אתיות, הוצאות דיבה וכיוצא בזה, מספיק שהן בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ולעסק נגרם נזק בל יתואר.

אחרי שנשמתם נשימות ארוכות ואתם יודעים כבר אתם תקועים עמוק בבוץ, מן הראוי לבחור בדרך הפעולה הנכונה שתוציא אתכם לדרך חדשה. צריך לזכור שלא תמיד דרך הפעולה המהירה וההחלטית היא זו שתוביל אתכם להתאוששות בראיה ארוכת טווח.
כלומר, יכול להיות שפעולות מיידיות, מהירות ועתירות השפעה יוציאו אתכם לרגע מהבוץ, אבל צריך תמיד לזכרו מה מחכה מעבר לפינה, האם כדור השלג יפסיק להתגלגל וייעצר או שמא העצירה הינה רגעית בלבד.

 בניית אסטרטגיה נכונה

אם לצייר מפת דרכים אסטרטגית ולצייד אתכם ברגז פעולה לעשה קשה, ניתן לומר בבירור שהחשיבה על יחסי ציבור באנגלית או עברית וניהול משברים צריכה להתחלק לשלושה ממדים: הפעילות בזמן הקריטי הקצר- כלומר איך לעצור בצורה מיידית את המשבר – כאן אנחנו מדברים על דף מסרים לתגובות, אייטם מהיר להעלאה- ועבודה נרחבת ברשתות החברתיות כולל קמפיינים מהירים בתשלום.

לטווח הבינוני אנחנו מדברים כאן כבר על הרחבת שדה הפעולה. הכנסת עוד כלים לזירה (כלומר אייטמים כבי משקל- ראיון בעיתון יומי או בתוכנית רדיו) ובעיקר מחשבה על טווח של שבועות בהלימה חזרה, ניסיון להראות גם צדדים חיוביים של העסק אל מול פני המשבר שמתחולל ממש כרגע.

השלב השלישי הוא השיקום. כאן אנחנו מדברים כבר על תוכנית ארוכת טווח של שבועות ובמסגרתה איש או אשת יחסי ציבור יאמדו את הנזקים שנגרמו למוניטין של עסק או הדמות הפרסונלית וננסה לראות כיצד הופכים את הלימון ללימונדה, כלומר איך משקמים את העסק ויוצאים לדרך חדשה.

שימו לב שכמו שהזכרנו קודם, יציאה לדרך חדשה בעולם הטכנולוגי של היום אין פרושה פיתחת דף חדש ונקי – לפחות כל עוד משרד יחסי ציבור לא טיפל בכתבות שניסו להשחיר את המונטין שלנו ומצויות בעמוד הראשון של גוגל.
איך מטפלים בהן? ובכן הדרך הפשוטה, הסיזיפית וזו שתיקח את מירב הזמן – היא פשוט לדחוק את התוצאות של העמוד הראשון של גוגל למטה אל העמוד השני, שלא סתם מכונה בית הקברות של גוגל (מכיוון שאף אחד לא מגיע אליו בצורה מודעת, כמעט אף פעם). דרכים אחרות יצריכו משאבים ניכרים ממכם ולא בטוח שבשלב זה מדובר על עניין הכרחי.

סוף המשבר הוא כבר תלוי בכם, אבל תמיד צריך לזכור להפיק את הלקחים מהמשבר הנוכחי כדי שבפעם הבאה – ברגע שהמוניטין שלכם יהיה על כף המאזניים- גם אם זה באמצע הלילה, תדעו בדיוק מה לעשות ולמי לפנות.
כמובן, לאחר שתבינו קצת יותר על יחסי ציבור המלצות על אנשים בתחום, ועוד.

 

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
Email

מאמרים נוספים שיעניינו אותך