על יחסי ציבור לעסק קטן
ניהול עסק קטן הוא עבודה לא פשוטה. זה יכול להיות עסק של איש אחד וזה יכול להיות עסק של כמה עובדים.
אבל גם אם המחזור של העסק לא נחשב מחזור ענק, גם אם הפעילות של העסק נחשבת למצומצמת יחסית וזהו עסק קטן בהגדרה, יש סביבו בדרך כלל המון עבודה. ובפעמים רבות נדרש לעבוד יחד עם משרד יחסי ציבור לעסקים קטנים.
זה אומר שצריך לייצר מוצרים או שירותים וזה אומר שצריך לתת שירות מצוין, זה אומר שצריך לנהל את העובדים בצורה חכמה.
זה אומר שיש לא מעט עבודת הנהלת חשבונות. אבל זה אומר שיש גם לא מעט עבודת שיווק ובין השאר יחסי ציבור לעסקים קטנים – Public Relations – נדרשים.
מה זה אומר? יחסי ציבור הם יצירת עניין סביב העסק והם לא מודעת פרסום שזה קל לייצר.
זה אומר העברת מידע לעיתונאים וזה אומר בשביל לגרום להם לסקר את העסק וזה אמור להיות הן בשגרה ובטח בעיתות משבר של העסק. אז הנה קצת מידע על יחסי ציבור לעסקים קטנים מסוגים שונים
יחסי ציבור לאמנים
מי אולי הראשונים שצריכים יחסי ציבור לעסקים קטנים? אמנים, למשל.
אמנים חיים על דעת הקהל, הם חיים על החום שלו ועל הישארות במודעות כמה שיותר זמן.
אמנים יכולים להיות בקלות בשיא ההצלחה שלהם ובמהירות לרדת למטה ולהיות ללא עבודה.
למה זה קורה? בין השאר בגלל שלא תמיד יש בהם עניין והם צריכים לדאוג שיהיה כל הזמן.
צריך איש יחסי ציבור לאמנים עם מומחיות בתחום, איש יחסי ציבור שיודע אילו ידיעות להעביר לעיתונאים ויודע גם לשמור איתם על קשרי העבודה הנכונים.
כך לדוגמא אם האמן שהוא מייצג מפתח זוגיות עם דמות מוכרת אחרת, בהסכמה של האמן צריך לדאוג לתמונות של שניהם ביחד.
הוא צריך להיות בעל קשרים עם צלמי פפראצ'י וצריך לעדכן אותם כשיש להם מה לצלם, הוא צריך לדאוג לכתבות מסקרנות עבור הלקוח שלו וצריך שיהיה כל הזמן באזז סביב האמן. יחסי ציבור לעסקים קטנים יכולים להיות גם יחסי ציבור לעסקים שהם של איש אחד.
יחסי ציבור לעסקים קטנים בתחום האופנה
עולם האופנה הוא עולם עצום, הוא עולם של לא מעט אנשי מקצוע ושל דוגמניות, זוהר וכמובן הרבה כסף שרץ ביניהם.
העידן בו אנו חיים הוא בין השאר עידן של אופנה, עידן של החצנה והתעשייה הזו כולה נתמכת על ידי אנשי יחסי ציבור.
למה צריך אנשי יחסי ציבור אופנה? מכיוון שצריך להעביר לידיעת הציבור את הידיעות הנכונות כדי שהוא יהיה מודע למה שקורה ובשורה התחתונה, כדי שהציבור יקנה.
עולם האופנה הוא עולם שלא עומד במקום. עולם של שערוריות ותככים, עולם של יצרים ומזימות וכן, הציבור אוהב את זה וזה עוד משהו שמעלה מודעות. איש יחסי ציבור לעסקים קטנים שיש לו מומחיות ספציפית בעולם האופנה יכול לעשות פלאים למי שהוא מייצג.
אין דבר פסול בכך שעיתונאים יהיו בעלי קשרים עם אנשי יחסי ציבור.
הדבר היחיד הוא שאותם עיתונאים שמקבלים את הידיעות צריכים לא להיות מוטים ולסקר את מה שהם צריכים לסקר ביושר כמה שיותר.
יחסי ציבור למסעדות
מסעדות הן עסק מסוכן מאוד. מה זה אומר מסוכן? זה אומר עסק שהסבירות שהוא יצליח סטטיסטית היא נמוכה.
רוב המסעדות נסגרות כבר אחרי שנה או שנתיים אחרי שהן נפתחות ויש כאלו שמחזיקות עוד כמה שנים, יש את אלו שמצליחות להחזיק ויש את אלו שנחשבות הצלחה אמיתית.
בשביל שמסעדה תהיה מסעדה מצליחה היא צריכה להיות לא רק עם מנות טעימות.
היא צריכה להיות גם עם עניין סביבה וזה בדיוק מה שעושה משרד יחסי ציבור למסעדות.
הם מארגנים כתבות בעלות אופי חיובי על המקום, הם דואגים שיגיעו למסעדה כל מיני ידוענים ושגם יהיה מי שיסקר את זה.
מסעדה יכולה להיות גם במשבר לא רק בגלל הבעיות הרגילות אלא גם בגלל צרה שנופלת עליה כמו מקרה שלילי שקרה בה ופורסם בתקשורת. במקרים כאלו איש יחסי ציבור לעסקים קטנים שמומחה במסעדות יכול ממש להציל אותה.
הוא ידאג שאיך שהיא נראית בעיני הציבור יהיה אחרת והוא צריך לעשות את זה במהירות כל עוד היא יכולה לעמוד על הרגליים ולא נופלת.