הזירה התקשורתית המוצפת היום (בכל הרמות והדרגות, מעיתונים ועד טלוויזיה, מפייסבוק ועד הווטאספ) הופכת כמעט כל מקצוע או תת מקצוע לכזה שזקוק ליחסי ציבור. אם פעם אמנים כמו זמרים, להקות, ציירים ופסלים היו יכולים בכוחות עצמם והאמנות שלהם לקדם את עצמם הרי כיום בשל הצפיפות הבלתי פוסקת באמצעי התקשורת הם זקוקים לשירותי משרד יחסי ציבור, וכך – יחסי ציבור לאומנים הפכו לתת ז'אנר בעולם יחסי הציבור הישראלי, וכשאני מדבר על יחסי ציבור לאמנים אני כמובן כולל בפנים גם יחסי ציבור לציירים, יחסי ציבור למוסיקאים וכל אמנויות הבמה.
יחסי ציבור לאומנים – איך שמים שיר חדש על המפה?
כאשר זמר מוציא שיר חדש הוא נמצא בתחרות עם עוד עשרות זמרים ולהקות שמוציאים שירים בבת אחת ואלא אם הוא אביב גפן או אייל גולן הרי הוא צריך להשתחל תחנות הרדיו השונות בכדי שישמיעו את שירו, בשוק המוזיקה המצב עוד פשוט יחסית, בשוק הציור והפיסול המצב קשה הרבה יותר, השכבה הצרה של האנשים הצורכים תרבות כזו בישראל גורמת לערוצי התקשורת להתעלם או כמעט ולא להתייחס לאותם זרמים חשובים באמנות. כאן בדיוק נכנס תפקידו של איש יחסי הציבור שאמור למצוא את המוץ בתוך התבן, כלומר למצוא את אותו סיפור מעניין ומדליק שבאמצעותו אפשר ליצור זרם חדשותי או להצטרף לזרם החדשותי.
תזמון זה הכול
לפעמים מדובר בסיפור חייו של אותו אמן- בקטע בחייו שיכול להיות מקור לסיפור עיתונאי טוב, ולעתים יש משהו מיוחד ביצירה- פעמים רבות גם אפשר לחבר את אותם אמנים למה שחם באותו רגע בתקשורת- למשל אם כרגע יש תופעה של אלימות כלפי נשים בכל מדינת ישראל- תערוכה או פסל או ציור שעניינם אלימות נגד נשים ומציגים את הנושא בצורה מעט אחרת ומיוחדת יכול בהחלט ליצור הדים ולעורר תשומת לב שזה כמובן השלב הראשון ביחסי ציבור טובים – pr – לאותו לקוח.
יחסי ציבור לאומנים בימים של משבר וימי קורונה
כעת כמובן יש שני נושאים שעליהם התקשורת שמה את כפה בעקבות משבר הקורונה- ראשית, המצוקה הנואשת שאליה נקלעו אותם אמנים, זמרים ופסלים שכעת אף אחד כמעט לא יכול לראות, לשמוע או לחוש אותן בשל מגבלות הקורונה. התקשורת להוטה להשיג סיפורים שמתכתבים היטב עם סדר היום הציבורי – וזה בדיוק הזמן להציג את אותם אמנים, בעזרת יחסי ציבור לאומנים, יח"צ למוסיקאים וציירים.
תרומה של אומנים לקהילה
נושא נוסף שמתכתב עם המשבר הנוכחי הוא כמובן היכולת לתת ולעזור לטובת אלו שאין להם- כאן כמובן אפשר לרתום את אותם זמרים ואמנים אחרים כדי לשמח ילדים, קשישים או כל מי שנפגע במשבר הקורונה הנוכחי (וכאלה לא חסר) כל הופעה כזו שיוצאת למרחב הציבורי מושכת אליה כמו אש אמצעי תקשורת שאוהבים את אותם סיפורים מחממי לב ועל הדרך מפרגנים לאותו יוצר או יוצרת שנרתם לעזור לאוכלוסייה במצוקה, אגב הדבר נכון גם בחיי היום יום הרגילים ונכון שבעתיים בשעת משבר- ממש כמו משבר הקורונה הנוכחי.